lördag 3 oktober 2015

Så blir man arbetslös. Igen.

Nej mitt kontrakt blir inte förlängt på mitt jobb. De har lagt in en förfrågan om att få behålla mig till sommarn men allt har med budgeten att göra och tydligen är tiderna knapra. Mitt team ska bantas ner till två personer från fyra och eftersom jag har ett vik är inte någon av dem jag :( min chef sa att hon såg stor potential hos mig och att hon såg att jag verkligen tyckte att mitt jobb är kul, vilket hon hade förmedlat till ledningen. Men besparingar är besparingar och det går inte att göra något åt. Jag är nog i fel branch? Mitt nuvarande kontrakt går ut vid årsskiftet så då står jag utan jobb om jag inte hittar något nytt. Gahh!!! Denna pengastress!!! Har haft så mycket utgifter den senaste tiden så jag har gått back varje månad... Don't ask why... 

Har nu ätit provera i 7 dagar. Börjar få mensvärkskrämpor så den lär vara här snart. Dock har jag fortsatt att småblöda under hela tiden vilket är lite förvirrande då provera ska stoppa blödningen. Men jag orkar faktiskt inte bry mig mer om mina blödningar. Jag har ju tom gjort en hysto. Men inga svar på biopsierna än. På dag 2-3 ska jag börja med progynon tre ggr om dagen och på dag 7-8 ska vi åka in för koll av slemhinnan. De har satt kollen lite tidigare den här gången då min slemhinna varit väldigt tjock förut. Den svarar typ FÖR bra på medicinerna. Har försökt googla om det men kommer bara till massa sidor där slemhinnan är för tunn. Det verkar vara det vanligare problemet. 

Nu ligger jag med en liten sovande valp på magen och har precis intagit en god brunch som jag lyckades trolla fram från ett tomt ekande skafferi. Mannen jobbar, solen skiner och jag är ledig. Vem klagar? :)

Ha en fin lördag alla!

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att du inte får vara kvar på jobbet. Hoppas att det löser sig!!!

    Hur tjock brukar din slemhinna vara? Min kan också bli lite tjock. 12-13 mm. Vet inte var gränsen går för för tjock. För tunn vet man mer om. Intressant!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja den har legat på 16mm de senaste gångerna... Ibörjan av ivf karriären låg den på 11-12mm. Dock har det aldrig fastnat nåt ägg hos mig, inte ens litegrann :( kram

      Radera