torsdag 15 oktober 2015

Biopsisvar och slemhinnekoll

Idag har jag varit på kliniken för koll av slemhinnan. Jag har nu ätit progynon i 7 dgr och slemhinnan var redan uppe i 9-10mm. Läkaren sa att det räckte för att göra en återföring så nu ska jag börja med lutinus på lördag. Återföring blir nästa vecka OM embryot överlever. 85% chans är det att den gör det. Ganska hög chans dvs men om man är van att hamna på fel sida om oddsen så är 99% för lågt. Men nu ska vi tänka positivt! 

Svaren på biopsin hade kommit och läkaren läste upp lite, själv förstod jag ingenting. Han sa att de hittat nåt "skräp" som han uttryckte sig men att det inte var nåt farligt. Nåt skräp... Öh, får nog ringa kvinnokliniken och be om en bättre förklaring. 

Det jobbiga nu är att jag måste ta TVÅ lutinus tre ggr om dagen. Man ökar på progesteronet vid ÄD tydligen så jag ser inte fram emot dessa kladdiga veckor. Får nog gå ner till affären och köpa några paket extra trosor. 

2 kommentarer:

  1. Hoppas det inte är något negativt skräp. Märkligt uttalande.

    Jag ska hålla alla tummar och tår att embryot överlever. Dubbelt Lutinus låter jättejobbigt. Jag måste alltid använda binda och då tar jag bara två.

    Lycka till!!! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enligt honom var det inget konstigt elr farligt. Inget som heller skulle vara negativt för återföring, men jag litar inte alls på va de säger. Ibland får man känslan att det bara höftar och inte riktigt vet. Ja usch, jag använder bindor jag med men tyvärr får jag lätt svampinfektion när jag använder det :-/ kram!

      Radera