onsdag 14 oktober 2015

Att man aldrig lär sig...

Är man uttråkad, som jag är just nu pga att jag är hemma från jobbet pga jobbig förkylning, så gör man dumma saker. Som att kolla igenom sina sociala mediekanaler. Big mistake. 

Utfall: Ångest, frustration, hopplöshet och ilska. 

Orsak: Ultraljudsbilder av små foster, bebisbilder och allt annat barnrelaterat. 

Och det var bara EN enda sak som fick de gamla smilbanden att röra sig i rätt riktning (läs uppåt). Nämligen en bild på nån slags medicin mot kolik för småbarn som skvallrade om en jobbig natt för ett par nyblivna föräldrar. 

Lärdom: Bojkotta allt vad instagram och Facebook heter från och med nu.

Bittertanten har talat! :)

Till alla andra ivf:are: KÄMPA KÄMPA!!!

4 kommentarer:

  1. Ja vissa sociala medier tar en verkligen ner under ytan mer än vad man kan tror. Å det gör så satans ont i hjärteroten =(
    Men vi kämpar på och gör det bästa av situationen & fortsätter hoppas!

    Ha de gott & var rädd om Dig!

    Kram fr B

    SvaraRadera
  2. Du är inte bitter, det är situationen som är bittert hård o du är otrolig som har så mycket kämpaglöd trots allt.

    Det enda bra med Facebook är en sluten IVF-grupp som jag är med i där det är så mycket pepp och fint. I övrigt är snart hela vänskapskretsen på "se mindre av"-inställningen. Långt innan vi började försöka var jag bestämd i åsikten att barnbilder inte hör hemma där man inte har kontroll över dem (pga pedofilsajter, adoptionsbedragare o andra som använder helt vanliga bilder, och för att jag inte kan veta hur en bild som verkar oskyldig idag kan tolkas om 30 år osv). Men nu gör bilderna också att jag känner mig så utanför och ensam. O störd på hur förmätet folk förhåller sig till barnen de fått så enkelt när de bara gnäller på allt från att de fått streck på magen till att deras BRF har barnvagnsparkeringen bara utomhus.

    Hoppas hoppas att du snart har egna ultraljudsbilder att titta på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag lyckas bli gravid kommer jag hålla det så hemligt som möjligt. Känner bara ett förakt mot allt som har med instagram och Facebook att göra, pga att de fått mig att må så dåligt :( kram!

      Radera