torsdag 22 oktober 2015

Ruvare

Oddsen föll på rätt sida för oss idag. Embryot överlevde. Men eftersom min livmoder är en dödsfälla så lever hen nog inte så länge till. Bitter, jag? 

Men om man tänker rent teoretiskt så borde implantation ske rätt snart eftersom det är en 5 dagars blastocyst. 

Känner mig helt blank. Glad att embryot överlevde, såklart. Men att känna glädje över att ruva slutade jag med för längesen. Detta har endast inneburit smärta för mig.

Men en BRA sak är att jag fick förlängt kontrakt på jobbet fram till sommarn. Woho! :)

7 kommentarer:

  1. Visst är det skit att vi har taskiga livmödrar! Önskar att vi kunde byta ut dem för att få bebis. Jag håller tummarna för er och önskar er all lycka till med ruvningen! Jag är på Rd 6 med blasto och det är tufft! kram från Genus Longing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det går hela vägen för dig nu!

      Ja något som är skit är att man både har skitägg OCH taskig livmoder. Hade ju önskat att man åtminstone hade en bra sak...

      Radera
    2. Fick blödning nu så det är kört. Faller sakta ner i mitt bekanta svarta hål...... Lycka till! Kram

      Radera
    3. 😔 men skit!!! Förstår dig såå väl. Önskar att det fanns något jag kunde göra... Har ni tänkt nåt på hur ni vill gå vidare? Stor kram

      Radera
    4. Äd förmodligen. Ev adoption. Kram på dig

      Radera
  2. Hur vet Du att Du har en taskig livmoder, har sjukvården sagt det eller känns det bara så rent allmänt pga. alla misslyckanden?
    Håller mina tummarna för det lilla fröet <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inget jag fått bekräftat men ja, det känns så efter alla försök...
      Tack detsamma! Kram

      Radera