lördag 26 september 2015

ÄD 1

Ja då sätter vi igång med äggdonationsförsök nr 1. Skulle börjat igår med provera för att få igång mens om 10 dgr men jag glömde hämta ut medicinen... Ja, det är för mycket att hålla reda på just nu i mitt liv som ni hör. Men jag börjar med den idag istället. Såklart glömde jag hämta medicinen igen så fick cykla till ett kvällsöppet apotek. 

Fick veta lite om min hysto igår av ivf läkaren som läste i journalen. Allt hade sett bra ut, dock fanns det ett litet område som var lättblödande så kirurgen tog en biopsi där. Ivf läkaren sa att OM det hade varit cellförändringar så hade vi hört något redan. Men patologerna tittar för säkerhetsskull efter ett par veckor igen och efter det får man veta provsvaret. Jag har ju haft mellanblödningar (har det nu också) så där kan vi nog ha svaret på vart det kommer ifrån... Men om det inte är cellförändringar, vad är det då? Och hur påverkar det mina chanser att bli gravid? 

Nu är försöket igång iaf, då läkaren inte var orolig för att det kunde vara något, så om allt går som det ska kommer jag vara ruvare inom en månad :) kommer inte ihåg sist jag ruvade, tror det var 1-1,5 år sedan. Ja det går ju inte fort i den här branschen direkt :) 

Trevlig helg på er!

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Va kul att jag hittade just Din blogg!! Jag och min man är också i äggdonationsträsket å kämpar för att bli föräldrar, väntar på ÄD försök 2 ska komma igång.
    Hoppas det är okej att jag länkar din blogg på min blogg, så att flera kan hitta dig?

    Trevlig Helg!
    Kram B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Absolut det går bra :) jag har följt din resa ett tag. Lycka till med försök nr 2! Kram

      Radera
  2. Ett stort lycka till!!! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Libra! Försökt kommentera på din blogg men får jämt felmeddelande. Sen är det svårt att veta om man ska skriva kontrollfrågan i nummer eller siffror? Kram på dig

      Radera
  3. Menar förstås siffror eller bokstäver :D

    SvaraRadera
  4. Va kul att ni är igång. Ska bli kul att följa eran resa! Jag har själv börjat med stimulering inför fet v.42. Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Håller tummar och tår. Plötsligt händer det... Kram MRE

    SvaraRadera