fredag 18 september 2015

Otur med barn = otur med jobb?

Åh! Vet inte vart jag ska börja. Men jag blev ju av med mitt jobb vid nyår pga att hela min avdelning lades ner. Nu har jag lyckats skaffa mig ett lika roligt jobb, på ett helt annat företag, så det löste sig, MEN nu kanske min avdelning måste lägga ner/skära ner IGEN!! :( får veta mer om några veckor...

Varför kan jag bara inte få en break? Jag kan inte få barn, fine! Jag kan inte få behålla mina jobb? Vad är det här? Behöver inte ekonomisk stress just nu. Däremot behöver jag en paus så jag bokade en resa i några veckor i februari. 

Tur i oturen träffade jag på en gammal klasskamrat från högskolan och hon jobbar med att rekrytera folk till ett företag och i princip erbjöd mig jobb vid grönsaksdisken på Ica, skulle tom få två assistenter med den tjänsten! :) trivs så bra på mitt jobb just nu så jag avvaktar och ser vad som händer... Men det ser mörkt ut... 

Vad händer på barnfronten då? Jo återbesök nästa vecka för planering av FET! 

3 kommentarer:

  1. Ja denna jäklar otur med barn. Kan bara hålla med dig! Vi skulle gjort fet imorgon men blodprov visade att jag inte haft äl trots positivt test *suck* Tänk om vi kunde få tur snart för det förtjänar vi verkligen. Sköt om dig. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj! Hur kan det vara möjligt att få utslag då? Hm, tror jag ska föreslå stimulerat fet vid nästa försök isf. Kram och lycka till :)

      Radera
    2. Det är möjligt trots att jag tycker att det inte borde vara så. Stimulerat är nog bäst och mest säkert.

      Radera