fredag 13 mars 2015

Snart kommer trollet. Fuck endometrios!

Mars är enometriosmånaden då vi uppmärksammar sjukdomen och kämpar för att få den klassad som en folksjukdom. Så jag ger fingret åt sjukdomen som berövat mig så mycket i livet. Inte bara att den berövat mig möjligheten att kunna få barn utan också all smärta. Både den psykiska och fysiska, vet inte vilken som är jobbigast faktiskt. 

Just nu väntar jag på mensen som ska komma inom 1-5 dgr då jag åt min sista tablett Primolut nor igår morse. Jag vaknade precis av en välbekant känsla i livmodern. Det knackar på, det onda trollet som besökt mig sedan jag var tonåring. En gång i månaden måste jag ta emot denna varelse som sliter mina kvinnliga organ i stycken och jag kan inte göra någonting, utan måste titta på när hen misshandlar mina käraste ägodelar. Jag bävar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar