måndag 2 mars 2015

Satans mensvärk!

Började igår på CD 15 att blöda som en riktig mens och häärlig mensvärk på det. Vad händer i min kropp? Idag har magen gått totalt bananas och jag har sprungit på toaletten konstant. Skulle möta upp mannen och handla efter jobbet men fick så ont och såna trängningar så det kändes som att jag skulle ordagrant skita på mig! Seriöst, ska man behöva känna så vid 37 års ålder? Fick inte tag på mannen så kastade mig på bussen och försökte desperat hålla mig hela vägen hem från ett ytterst pinsamt scenario (tur att det bara är fem min hem med buss). Han hem med nöd och näppe är allt jag säger O_O

Fick som tur var en akuttid till min Gyn som kommit tillbaka från semestern imorse och han gjorde ett VUL och konstaterade att det såg ut som att jag hade haft ägglossning och en rätt tunn slemhinna på 4 mm och blod i livmodern. Så då kan vi ju iaf fastställa att det är därifrån jag blöder. Han trodde också att det var nån vajsing med hormonerna så jag fick även ta ett blodprov. 

Iaf så trodde han att Primolut-noren skulle stoppa blödningen och att jag sen skulle kunna sätta igång med ivf! Har knappt sovit inatt för hade sån ångest över att allt skulle bli uppskjutet. Men ännu är vi på banan. Ska bli väldigt spännande och se om det här kommer gå i hamn. Den som lever får se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar