tisdag 10 mars 2015

Det positiva med klimakteriet

Kanske är jag påväg in i klimakteriet tidigare än väntat. Fick veta provsvaren på hormonvärdena igår och de var väldigt låga (minns inte exakt men typ östradiol, 2 och progesteron, 5) vilket indikerar att jag inte haft ägglossning, eller en "bra" ägglossning som min Gyn sa (vad innebär det eg?). Det som är positivt med det är att det förklarar mina mellanblödningar. Så, troligtvis kommer jag inte dö i livmodercancer den här gången iaf. Det negativa är att det kanske inte finns några bra ägg kvar till vår kommande IVF. Sen är det skönt att slippa spraya. Jag är ju redan nedreglerad ändå enligt proverna >_<

Imorgon hade vi ett läkarbesök inplanerat inför äggdonation. Men idag ringde de och sa att doktorn var sjuk så vi fick en tid nästa vecka. Och idag fick vi hem brev där det stod vilka villkor som gäller för äggdonation och vår kötid. Bollen är verkligen i rullning nu. Känns smått overkligt faktiskt. Är oändligt ödmjuk och tacksam för att det finns kvinnor som gör detta för en främling. Även om det inte blir ett barn, för det kan man aldrig veta. Men av egen erfarenhet vet jag att det är en rätt omständig process att gå igenom. Så om en äggdonator läser detta någongång säger jag bara TACK från djupet av mitt hjärta.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar