tisdag 2 september 2014

Första gången infektionsfri!

Läkarbesöket igår gick bra! "Stor skillnad sen sist!" Utbrast gynekolog nr 1 när han tittade på mitt sekret i mikroskopet. Inga tecken på infektion eller svamp. Men när han öppnade och tittade upp i livmoderhalsen så fanns den lilla "förändringen" kvar där. Däremot var jag inte lika lättblödande från tappen längre vilket jag tolkar som positivt. Vi tog ett cellprov. Han sa att det kan ha varit säcktuban som rörde till det "där nere". Att bakterier lättare samlas där och kan rinna ner och orsaka besvär. Men nu är den väck! :D

Gynekolog nr 2 tittade på mina äggstockar och såg att jag hade haft ägglossning från höger äggstock. Den som är liten och bortopererad. 3 blåsor hade jag där (vart var dom vid mitt senaste ivf??). På vänster äggstock hade jag 5-6 antrala folliklar, så vi planerade in ett ivf försök i Falun i nästa cykel. 9 sep är satt som spraystart och idag började jag knapra lite dhea (för äggens skull). Omg in i karusellen igen...

4 kommentarer:

  1. Yes!
    Tummar och tår...
    Kram/Mre

    SvaraRadera
  2. Hej!!

    Jag ville bara lägga in en allmän kommentar kring din blogg och att den verkligen har hjälpt mig! tack vare att jag hittade info kring din säcktuba och läste på om att detta kan påverka embryots förmåga att fästa så bad jag extra att få bli kollad för detta. Och när läkaren tittar så ser det minsann ut om om jag har en vätskefylld äggledare. Den andra är ur funktion sedan tidigare pga sammanväxtningar. Så jag ska operera mig i dagarna och jag hade aldrig kommit på att ens fråga kring detta om det inte var för din blogg. Så TACK för det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir både rörd och glad! Stort lycka til på din resa.

      Radera