torsdag 25 september 2014

Skvaller

Ibland blir man så trött. För mig har denna barnresa blivit högst privat. Jag vill inte diskutera det med någon och framförallt inte på jobbet. Men idag träffade jag på min chefs vän (som jobbar som PT) som hälsade på och vi stod och snicksnackade med en kollega om träning bl.a. Varpå jag frågar henne (PT:n) om det går att punktträna magen eftersom jag lagt på mig en sk "muffinsmage". "Men du har väl ingen mage?" Säger hon. Mjoo har ju fått det det senaste året. Då tittar hon på mig och utbrister (läs framför min kollega) "Jamen visst försöker du bli gravid? Då kan det lätt hända." säger hon och ser medlidsamt på mig. O_O WHAT!? Blir helt stum och vet inte riktigt vad jag ska säga men hör mig själv hosta fram nåt om hormoner. Får lite smått panik och känner hur hjärtat dunkar och svetten rinna till i pannan. Ursäktar mig och gråter en skvätt i ett annat rum men samlar mig rätt fort. 

Alltså! Min chef skvallrar med sina kompisar om mina ivf försök som jag blivit TVUNGEN att berätta för henne pga att jag inte bara ville sjukskriva mig utan anledning till och från. Det kan man väl tycka är respektlöst. Men att sen stå och outa mig inför min kollega helt öppet på min arbetsplats? Nä nu orkar jag inte mer. Ska fan säga upp mig!!! *#$€#€*

12 kommentarer:

  1. Men va f*n?! Förstår att du blir upprörd. Undrar om chefen verkligen får göra så.. Jag väntar på en utredning för att sedan få göra ivf. Hade tänkt att jag ska prata med min chef om min situation då men vill ju inte säga något om hon skulle sprida det vidare :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var noga med att poängtera att det är väldigt privat och hemligt...

      Radera
  2. Hej! Jag har aldrig kommenterat förut.. Någons blogg men var bara tvungen! Fy vad respektlöst, riktigt overkligt illa!! Så jäkla hemska människor!

    För övrigt så måste jag också berömma bloggen, namnet och designen är bäst och snyggast! Såklart uppskattar jag mest innehållet men hade jag börjat skriva om vår resa så hade det gärna fått se ut så här!
    Kramar//Emmi

    SvaraRadera
  3. KAN det vara som så att hon kan ha hört det från nåååågon annan? Annars måste du konfrontera din chef om detta!!! Jag var med om ngt liknande, då jag berättat för min manliga chef kring vår resa och uttryckligen sagt till honom att inte säga till ngn. Helt plötsligt kommer en annan kollega från ingensatans och beklagar sig över hur man mår vid ivf... Dock påstår hon sig ha gissat sig till det, då jag frågade henne vad hon fått denna info från, men det tror jag inte på........................

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, det tror jag inte, vi har inga andra gemensamma bekanta. De är en bra bit äldre än mig.

      Radera
  4. det är INTE ok?! Jag hade gått in till chefen och slagit näven i bordet och frågat vad hon sysslar med! Detta är så jävla fel...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, vet inte om jag orkar ta tag i detta. Funderar seriöst på att säga upp mig. Har tänkt på det länge iaf...

      Radera
  5. Fy fan vad respektlöst. En på min mans jobb gjorde samma. Trodde det var något man kunde stå och diskutera öppet. Kan säga att hon fick sig ett argt mail och har inte nämnt något där efter. Du kanske skulle påpeka att det är känsligt? Många känner tyvärr inte empati och förståelse. :-/
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det jobbigaste var att hon pratade om det öppet framför min kollega som jag jobbar väldigt tajt med. Ville inte göra det till en stor grej där och då för kände att det ändå inte kommer hjälpa mig. Skadan var redan skedd :-/

      Radera
  6. Men vad fasen!!? Gud så upprörd jag blir!!!! ^#$÷#@ Detta är INTE okej!!! Skickar en massa kramar! /N

    SvaraRadera