tisdag 30 september 2014

Torka aldrig tårar utan vattenfast mascara

2,5 år i ivf karusellen tar ut sin rätt. Jag är trött. Ledsen. Sliten. Och mina äggstockar värker i takt med känslan av uppgivenhet. Ja, det värker men äggen gömmer sig och vill inte titta fram. Nu har jag fortfarande ett besök kvar för att se hur det utvecklar sig men jag är inte hoppfull... Jag känner att det är finito i denna ivf värld jag levt i. Jag tror inte jag orkar mer. För varje negativt besked, för varje bakslag och för varje tår jag fällt har mitt hjärta fått ta alla slag och just nu känns det som ett enda stort blåmärke i mitt bröst. Jag vill skona mitt hjärta från misshandeln jag utsätter det för. Jag orkar inte gråta mer. Jag orkar inte vara ledsen. Jag orkar inte kriga mig igenom varje dag, jag vill LEVA. Inte bara överleva. 

På fredag kommer det troligtvis sättas punkt för en lång resa och INGEN kan säga att jag inte försökte. Jag gjorde allt jag kunde och lite till.


8 kommentarer:

  1. Du har verkligen gjort allt vännen! Jag känner så igen mig inför min sista 6e återföringen. Så trött, så ledsen, alldeles totalt färdig. Och nu när vi väntar barn via surrogat så har jag glömt allt det där. Jag är bara glad. Så det kan vända fort. Hoppas det inte är över på fredag! Kram Ingrid (barnjakten)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter tröstande att man glömmer den här skiten. All lycka till er och babyn. :)

      Radera
  2. All heder åt dig. Du har verkligen försökt allt och jag lovar sända positiva tankar till dig på fredag. framtiden finns där men vägarna dit kan vara olika. din tid kommer! många kramar från mig. MRE

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att det på något sätt ändå inte ska vara slut på fredag. Men jag förstår känslan av att inte orka mer. När man inte orkar vara ledsen mer, man är sååå utmattad och som du skriver när man inte orkar kriga varje dag, man vill leva- inte bara överleva. Jag är i nästan samma läge själv. Jag och mannen har gett upp. Helt och hållet. I den här barnlöshetsvärlden verkar det ibland som det är det mest förbjudna är att ge upp, oavsett anledning, men vissa saker rår inte människan på, vi bestämmer inte allt, hur mycket vi än vill bestämma över allt här i världen så gör vi inte det. Och det är förjävligt att behöva inse det. Jag hoppas att er resa inte är slut på fredag. Ta hand om dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur länge har ni hållit på? Tack för stöttning. Kram

      Radera
  4. Håller tummar och tår för dig idag och skickar positiva tankar. Din tid kommer. Många kramar Mre

    SvaraRadera