söndag 31 augusti 2014

Ser fram emot en måndag med benen i vädret

Imorgon ska jag på inte mindre än två gynekologbesök. Det första är för att ta prover från livmoderhalsen och hoppas på att allt ser bra ut därinne. För om det inte gör det måste man ta till något slags ingrepp och det innebär att alla ivf försök måste skjutas upp på obestämd tid. Det vill vi inte.

Det andra besöket är för att kolla hur aktiviteten ser ut i mina äggstockar. Om de har vaknat upp ur dvalan som jag höll dem i ett halvår med Synarelan. OM de har vaknat kommer vi planera vårt nästa IVF i Falun med start så snart som möjligt! Mycket spännande morgondag alltså. 

Jag har även fått ett brev från KS reproduktionscentrum om att vi har en tid där i mitten av september. Vet ej varför vi har fått detta då vi avverkat våra tre försök där. Jag ringde inte ens för att meddela mitt minus i juli eftersom jag kände mig så besviken (och sviken) när de satte tillbaka ett embryo med mindre än 10% chans att bli något. Det kändes så respektlöst efter att jag gått igenom operationen och tagit bort mina trasiga äggledare för att få bästa möjliga förutsättningar. Då hade jag hellre haft ett försök kvar än ett dåligt embryo tillbaka. Och det sa jag till dem. Sköterskan tittade medlidsamt på mig och sa "du får det här gravtestet iaf" med en underton av att jag nog inte kommer behöva använda det. Blev så ledsen, så ledsen och luften gick ur mig efter allt kämpande... Men vi får väl ändå gå dit och se vad de vill, förhoppningsvis får vi en ny chans men troligtvis vill de nog avsluta vårt ärende och stryka oss från deras patientlista. Tack och hej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar