måndag 11 augusti 2014

Horribla hormoner

Efter att ha varit i ett medicinskt klimakterie i cirkus 7 månader i sträck har jag för ett tag sen slutat med Synarelan. Skönt! Tänkte jag. Inga mer vallningar, sömnstörningar och kanske tom hoppas på lite viktnedgång? Men igår natt vaknade jag med de mest horribla smärtorna. Mensvärk! Tänkte jag och knaprade mina starkaste piller jag fått utskrivet. Men det fungerade inte för efter 3 timmar kom jag på mig själv helt plaskblöt av svett, kräkfärdig med frossa och kvidande av smärta i sängen fortfarande. Mensvärken hade nått nya höjder! Sen knaprade jag lite mer piller och bad mannen hämta min varmvattenkudde och då gav den faktiskt med sig litegrann. Somnade utmattad efter något som kändes som ett krig! Nu har jag inte fått någon mens ännu och jag känner fortfarande molande värk i äggstockarna. Så vad var det där?! Kan det bli så mycket värre av en operation? Jag är ju rätt sammanväxt mellan organen i pelvis pga endometriosen och jag brukar ha ont, men det här var liksom helt sjukt! Det är en pulserande smärta som spänner, drar och sliter i de inre organen och helt plötsligt längtar jag tillbaka till klimakteriet, som känns som en dans på små rosa moln, åter igen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar