tisdag 12 augusti 2014

Planering inför ivf fyrahundrafemtioelva

Ok ok. Det är skitjobbigt med ivf. Vidrigt! Ändå lyckas man skrapa ihop sig själv efter varenda misslyckande och tänker "Nästa gång kommer det gå!". So here we go again. Jag och min man har kommit överens om att göra exakt likadant som den gången vi fick ut 9 ägg. Hur faen det gick till är ett mysterium, men jag ska försöka komma ihåg. 

1. Bara 2 veckors nedreglering med start cd 21.

2. Akupunktur 3-4 ggr (tips på bra och inte svindyr i Sthlm?).

3. Chlorella tabletter 2 ggr om dagen.

4. Dhea i 2-3 veckor innan sprutstart.

5. Träning 2 ggr i veckan. 

6. Apis varannan dag.

Hm, tror det var allt. Om detta inte fungerar så får vi tänka om helt. Har läst rätt mycket om lågstimulerad ivf för de som har lågt amh. Få ut få ägg med låg dos (det blir ju ändå inte bättre med monsterdoserna de ger en!) men av bättre kvalité. Läs här: 

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2463640/mini-IVF-boosts-chance-getting-pregnant-half-price.html

9 kommentarer:

  1. Har du testat Pycnogenol? Googla Pycnogenol och endometrios så hittar du studier :) Lycka till!

    Kram, Vindla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Det åt jag i ett år ungefär. Märkte dock inte så stor skillnad smärtmässigt. Dock kanske det är bra även för äggen? Kram!

      Radera
    2. Ja, det är ju det som är så bra!! Äggkvaliteten ska påverkas och bli bättre :)

      Radera
  2. Min svägerska (som nu är gravid med sitt andra barn via IVF) gick på akupunktur på Stora Essingen. Det var tydligen välkänt inom IVF-världen i Stockholm. Jag vet dock inte namnet eller priset. Men hur många akupunkturmottagningar kan det finnas i samma område?

    Lycka till!!!

    SvaraRadera
  3. Låter som en jättebra plan!! Jag fick ett nytt bakslag igår och en cysta måste bort! Så den ryker förhoppningsvis i dag. sen gör vi 5.te ivfen sen syskonförsöken började... Hoppas jag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad för slags cysta? Har du endometrios? Lycka till! :) kram

      Radera
  4. Håller tummarna för att det är eran tur nu.
    Kram

    SvaraRadera