fredag 24 april 2015

Future so bright have to wear shades

Totalvändningen imorse när jag yrvaket, efter endast tre timmars sömn och fem timmar ångest, svarade i telefonen på det okända numret som ringde. Hade totalt glömt bort att jag ringt ÄD sköterskan på deras telesvar och bett dem ringa upp mig. Skulle nämligen lämna uppgifter om min menscykel. 

Kommer inte ihåg exakt allt som sades, MEN jag vet i mitt sömndruckna tillstånd att hon erbjöd oss att bli mottagarpar nr 2 redan innan sommaren! Mottagarpar nr 2 får dela ägg med mottagarpar nr 1 OM det blir fler än 10 ägg. Vi ska prata ihop oss och svara i helgen. Allt är rätt osäkert för det kan bli knepigt att få in mig i rätt fas, lite tajt med tid. Sen KAN det ju bli så att jag förbereds för återföring och att det inte blir några ägg till oss... Men vafan, jag har ju ändå inget bättre för mig :-) 

Om vi tackar nej eller om det inte blir ägg över till oss så blir vi mottagarpar nr 1 efter sommaren.  

Sen har jag även tagit kontakt med en klinik i utlandet som erbjuder ÄD och fått tillgång till deras databas med BILDER på äggdonatorer (när de är under 10 år). Har dock inte hunnit/orkat kolla igenom den ännu, men mannen har gjort det och han tyckte det var helt galet! (På ett positivt sätt hoppas jag) tydligen fanns det någon tjej som påminde om mig när jag var liten :) Detta kommer bli plan B för jag hoppas att vi lyckas i Sverige. Men i denna karusell vet jag att för det psykiska måendet måste jag alltid ligga steget före om plan A inte funkar. Hoppas så att vår otur vänder nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar