tisdag 28 oktober 2014

Med huvudet över ytan

Ni vet när man är ute på lite för djupt vatten? När man sträcker sig så långt man kan men vattenytan ändå snuddar vid underläppen. Så ser mina dagar ut. Stel som en pinne vadar jag omkring i ett kallt, oändligt, stilla hav och land är utom synhåll. Jag är så sjukt rädd för att drunkna i sorgen och min lilla kropp är spänd som en fiolsträng. Kämpa, kämpa! Huvudet över ytan! Kom igen, upp med hakan! Men mina tår krampar och ryggen smärtar. Kroppen vill ge upp men huvudet tvingar vidare. "Vi måste klara det här, bara lite till nu" hör jag i mitt huvud. Så jag spänner mig lite extra, tar några djupa andetag, fokuserar mot horisonten och hoppas att någonstans, långt därborta, finns det land. 




4 kommentarer:

  1. Blir alldeles tårögd av din text... Läste upp den för min mamma och hon tyckte att du skrivit så vackert. Kämpa på, ett steg i taget. Styrkekramar <3 /N

    SvaraRadera
  2. Åh vad bra du beskriver det! Så har jag känt många gånger. Fint men ledsamt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är så skönt att få ut känslorna på "papper". Sen kan man gå vidare och lämna dem där på nåt sätt...

      Radera