måndag 3 november 2014

Fight like a girl! (pepp till mig själv)

Den lilla krigaren har vaknat upp igen. Jag försöker lägga känslorna åt sidan och se på situationen som en känslokall person. Ibland bryter en tår (eller två) igenom och det är ok! Men det går inte att leva i konstant sorg dygnet runt. Då tar man livet av sig, förr eller senare. Gråt ut, stäng av och fortsätt slåss. Om du backar ett steg måste du ta två steg framåt. För framåt ska vi. Akta dig nu kommer jag. 

Idag ska jag spola livmodern med koksalt för att leta efter polyper och annat läskigt. Hoppas det ser ok ut annars kommer jag f*n bli förbannad på riktigt.


2 kommentarer:

  1. En bra inställning men viktigt att du släpper ut en tår eller två ibland. Hoppas det går bra idag! Kram MRE

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, ibland svämmar det över i ögat. Speciellt när jag skriver i bloggen...

      Radera