måndag 3 november 2014

Vänta i fem månader?

Nej, fick inga svar idag om polyper. Gynekologen lyckades inte föra upp instrumentet i min livmoderhals (gjorde svinont!) så nu är en remiss skickad till sjukhuset så jag kan få bedövning. Tyvärr kommer det dröja och tidigast nästa månad kan jag få en tid. Sen räknade vi lite på när jag kan starta nästa försök. November blir för tidigt, december/jan har Falun julstängt och sen åker min distansgyn bort i två månader och kommer inte hem förrän i mitten av mars. Alltså FEM månaders väntan för nästa ivf! Herregud jag lär klättra på väggarna. Jag är 37 år jag har inte tid att vänta dessa perioder. Det jag kan göra är att punga ut 6000 kr extra och hitta en annan distansgyn, men det känns surt då jag redan betalat min gyn. Men fem månader? 6000 kr för att behålla mitt förnuft är ändå en rätt liten summa. Hur hade ni gjort? Gah! Vem har två månaders semester eg?

8 kommentarer:

  1. ååååå nej, jag förstår dig dock helt!! Jag är 35 och gjorde insättning i maj, sedan var det sommaruppehåll och stängt. Under den tiden fick jag väldiga endo smärtor till och från och tillslut misstänkte man att en operation skulle behövas. Ska göra den i november, så tiden har tickat på. OM allt går bra blir tidigast insättning i mitten av dec.. Så 6 månaders helvetisk väntetid uppstod. Det har varit jobbigt, mest eftersom att man inte har kunnat försöka skaffa barn undertiden, då mina äggledare ej fungerar. Så jag förstår dig helt! Samtidigt har det varit ett litet andningshål, som faktiskt kan vara bra.. Man får inse att livet rullar på oavsett graviditet eller ej och hur vardagen kommer se ut utan ett ev barn med.. OCH man lever och överlever, även om hoppet och sorgen finns där..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad jobbigt, lycka till med op! Det kommer gå bra :)

      Radera
  2. Fy vad frustrerande! Jag hade nog kollat med gyn om det gick att få tillbaka pengarna och letat upp en ny. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte ett trepack så det går inte att få tillbaka nåt :-/

      Radera
  3. 5 månader är en lång väntan. Helst när den biologiska klockan tickar högt. Gå på magkänslan. Den brukar ha rätt. Väljer ni att vänta så försök göra något roligt under tiden.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick tyvärr annat att tänka på nu. Orkar inte ens tänka på ivf så det var väl ödet... Kram

      Radera
  4. Svårt val. Jag hade nog betalat de där pengarna till en ny läkare och behållit mitt förstånd. Hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi väntar nog, det kom viktigare saker emellan...

      Radera