onsdag 22 oktober 2014

PINK

Nä hörni, det går inte så bra det här. Imorse kom det rosa på Lutinusstaven och vi vet ju alla vad det betyder. Ingen bebbe :(

Vi har pratat lite här hemma och vi kommer nog göra vårt sista försök i Falun innan vi lägger ner den här fabriken. Den producerar inga bra produkter längre och vi känner att vi närmar oss konkurs. Men innan det så vill vi ha gjort precis allt vi har kunnat! Ingenting ska ångras i framtiden "tänk om" osv. Vi behöver det sista försöket för att kunna gå vidare. Och det är ju ändå redan betalt...

Jag tänkte försöka med korta protokollet för att se om jag kan klämma ut några fler ägg. Har bara gjort långa protokollet med låååånga nedregleringar på flera månader och varje gång har det bara gått sämre och sämre. 

Men det blir absolut sista. Sen går vi en ny väg mot våra drömmars barn :)




10 kommentarer:

  1. Nej vad tråkigt! Blir så ledsen för er skull! :(
    Tusen styrkekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hopplöst när kroppen inte vill som man själv. Bara att acceptera antar jag. Kram!

      Radera
  2. Usch vad tråkigt! korta protokollet var det enda som funkade på mig och dessutom mådde jag bättre under resan. Många kramar till er. /MRE

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testade du långa någongång? Hur gick det? Kram

      Radera
    2. Ja, fyra ganger långt och verkligen inget resultat. en gång kort och utdelning. jag mådde dessutom bättre med det korta protokollet

      Radera
    3. Vilka doser och vilket hormon hade du det korta protokollet?

      Radera
    4. Gonal-f (380) och sedan den där stoppsprutan som jag har glömt namnet på (sorry!). Ägglossningssprutan som tidigare och lutinus fram till test. Jag kompletterade lite med akupunktur också. Hade jag inte gjort tidigare.
      Jag hade tidigare kört full Gonal-f dos men det tyckte inte den nya kliniken behövdes. Jag tyckte det var så skönt att slippa nedreglering och samtidigt göra något lite annorlunda.
      Tänker mycket på dig. Hoppas du kan hitta lite ljus i mörkret. Många kramar MRE

      Radera
  3. Usch vad man hatar rosa, brunt ja alla färger utom kritvitt när man ruvar! :( Hoppas dock för dig ändå. När har du testdag? Första försöket körde vi långa protokollet och fick ut 1 omoget ägg! Nästa gång och resten av alla försök har vi använt korta metoden med låg dos Puregon och alltid fått ut många fina ägg. Kanske vore nåt för dig att testa? Vi diskuterar mycket nu om vi ska gå vidare med surrogat. Känns som att vi måste gå vidare från ivf. Känns dock väldigt ledsamt. Stor kram och lycka till! Kram/N

    SvaraRadera
  4. 28 tror jag testdag är/var. Hur låg dos Puregon kör du? Hade du hög dos med långa protokollet?

    SvaraRadera
  5. Nej nej nej, hoppas så att det är falskt alarm! Kram!

    SvaraRadera