onsdag 8 oktober 2014

Infertilast i hela världen

Med diagnoser som avancerad endometrios, stopp i äggledarna, säcktuba, lågt AMH, svårstimulerad, sammanväxningar, cystor och efter 5 ivf behandlingar, 3 frysåterföringar och inte ett enda plus känner jag mig som den mest infertila personen i världen. Snacka om att ha oddsen emot sig? Och om vi otroligt nog skulle lyckas att få ett barn med mina ägg och min livmoder så är det en högoddsare utan dess like. De senaste 3 åren har verkligen avslöjat många otrevliga hemligheter som försiggått inuti mitt reproduktionssystem. Man är ju inte oförklarligt barnlös direkt. Det finns istället FÖR många förklaringar till det problemet och nu tycker jag att det räcker. 

Ikväll tar jag ägglossningssprutan och hoppas på ett mirakel. Imorgon bär det av till Falun.





17 kommentarer:

  1. Åh känner igen mig så väl i det du skriver, visst blir man arg och frustrerad?! Om det då kunde få vara EN grej man har problem med inte allt på en gång! Jag ska hålla tummarna för dig, HÅRT!!! Massa kramar/N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja allt allt! Det enda jag aldrig haft problem med är slemhinnan. Den har däremot blivit för tjock! (Om nu det är ett problem)

      Radera
  2. Lycka till imorgon! Håller tummarna!

    SvaraRadera
  3. Ett stort lycka till. Jag håller tummarna för ett mirakel.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Antar att du tar prednisolone och aspirin och far intralipid dropp eftersom du gar i Falun. Har sjalv endometrios.

    SvaraRadera
  5. Håller tummar och tår så hart det bara går. Sänder positiva tankar till dig imorgon, på fredag och under hela ruvningstiden. Du förtjänar en stor dos av medgång. många kramar MRE

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna för dig! Kram iteradafamilia

    SvaraRadera
  7. Stort lycka till, hoppas verkligen på glada nyheter!
    // Emmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vart något iaf och det är vi ok med :)

      Radera
  8. Lycka till idag! Kram MRE

    SvaraRadera
  9. Jag håller så mina tummar för dig!! Skam den som ger sig.. På ett eller annat sätt blir du mamma.
    Kram

    SvaraRadera