söndag 26 oktober 2014

Gnäll och gnabb

Herregud vad jag blöder. Fyller den största tampongen OCH den största bindan på ett par timmar. Och så har det hållit på ett par dagar nu. 

Har varit ledsen till och från. Det känns bättre när jag jobbar, då glömmer jag bort allt för en stund. Men så fort jag inte har något att göra kommer tankarna. Ledsen, arg, frustrerad! Jag förstår inte hur mina ägg kan ha blivit gamla på bara ett år. Kan det vara alla ivf försök som utarmat äggstockarna? Har inte alltid haft många ägg men de jag fått tillbaka har varit toppkvalitet! Trodde så mycket på att bara om jag opererar bort säcktuban kommer jag kunna bli gravid, men just nu känns det som att det aldrig kommer gå. Inte ens med äggdonation. Det kanske är något annat som är fel inne i livmodern? Jag vet att min livmoder är fastväxt mot tarmen och det kanske kan påverka negativt? Ska man satsa helhjärtat på adoption istället för att försöka bli gravid med en livmoder av teflon? Vi har stått i kö i ett år nu, men just nu kommer vi inte bli godkända pga ekonomiska skäl. Så vi får väl kämpa på med ivf och äggdonation tills man ligger som en våt fläck på golvet. 

Nåja, jag ska iaf göra någon slags sköljning om ett par veckor för att se att det inte finns några polyper i livmodern som stör. Polyper kan göra så att slemhinnan blir förtjockad, vilket min är/har blivit. Skulle bara fattas att det var problem med det också *grrr*. 

2 kommentarer:

  1. Så ledsen för er skull. Det är jobbigt att blöda så mycket. :-/
    Många styrkekramar!

    SvaraRadera
  2. Jag tänker så på dig! Din ångest nästan lyster genom din text. Men sluta inte, för fört eller senare blir du mamma. På ett eller annat sätt. Då och bara då är det värt det.
    Stor större störst kram

    SvaraRadera