onsdag 30 juli 2014

The Truman show part 2

Med den sinande vänkretsen är Google min BFF aka Best Friend Forever. Nonchalant klickar jag mig igenom the world wide web. Letar efter något, hittar ingenting. Eller jo, hittar massor men inget som gör någon egentlig skillnad. Det är som det är liksom. Livet alltså. Kommer in på en blogg om en tjej med stopp i äggledarna som gjorde ivf (bloggen är gammal) och läser intresserat. Hon blev gravid på första försöket. Och sen ville hon ha syskon och blev gravid direkt igen. 

Herregud vad jag önskar att jag kunde vara som henne. En "vanlig" barnlös tjej som gör ett ivf och faktiskt blir på smällen! För som det är just nu så börjar jag bestämt tvivla på detta med ivf. Funkar det verkligen? Har ju hört om folk som blir gravida, läst om dem, men det kan ju lika gärna vara fiktion. 

Kan hela den här ivf grejen bara vara en stor komplott? Man tror man får hjälp, men egentligen sprutar de bara in lite vatten i livmodern och säger att det visst är ett embryo däri. De berättar kvalité och hur många man fått i frysen. Allt är bullshit. Det finns ingenting nånstans! Det är en kuliss, ett gigantiskt Truman show där en publik applåderar och gråter åt mitt liv och en empatilös manusförfattare rafsar ihop handlingen varteftersom. "How is it going to end?". 

Under tiden är Google min BFF 
(best friend forever)

Samtidigt som jag är ofrivilligt BFF (ofrivilligt barn fri forever)

(Planerar att trötta ut mina sk tittare så att det sker en förändring i programmet någongång.)




6 kommentarer:

  1. ååååhhh vad det känns som att det kunde varit jag som skrivit detta inlägg!!! du prickar precis in mina tankar och känslor kring ivf... jag känner ofta att skit alltså, ivf är bara ett "lurendrejeri, att de som faktiskt blir gravida av ivf skulle ha blivit det ändå. sjuk tanke, jag vet, när många ju har ett medicinskt problem men mina tankar går ofta så ändå... hm. jaja, kram på dig!/N

    SvaraRadera
  2. dumt det blev i mitt förra inlägg det där om medicinskt problem, alla som inte kan bli gravida har ju ett medicinskt problem även om man inte kan komma fram till varför det inte funkar! menade mer att om man ju har fastställt orsaken till infertiliteten så vet man ju vad problemet är, och då kanske man absolut inte kan bli gravid utan ivf än hur mycket man hoppas eller försöker. GAAAH nu snurrar jag bara in mig mer och mer, hoppas du förstår hur jag menar... :) kram igen/N

    SvaraRadera
  3. nej nu snurrar jag bara in mig mer och mer här... naturligtvis vet jag att även många oförklarligt barnlösa pars hopp ligger i att ivf ska lyckas, menade bara att det är jobbigt att veta att man har sådana "fel" som gör att den enda chansen att någonsin kunna få bli gravid är att lyckas med ivf, att man definitivt inte kan bli gravid naturligt, och att det inte ens är någon mening att försöka själva. nä nu har jag svamlat här tillräckligt, tror jag måste gå och lägga mig, haha! skyller på hårt arbete... godnatt/N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha :) jag förstår vad du menar. Att inte ha några äggledare kvar, då vet man ju varför man inte kan bli gravid spontant (även om jag läst om folk som blivit det iaf). Vi måste sätta allt vårt hopp till dessa läkare. Kram!

      Radera
  4. Åh! Jag förstår precis vad du menar! Ibland känner det verkligen som om allting bara är hittepå! Det fungerar ju uppenbarligen inte (ja, på oss, mig och min man, då) så jag har inte sett några bevis för att det verkligen gör det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas och tror att det någongång kommer fungera för oss som måste kämpa som tokar. Det bara måste det...

      Radera