torsdag 17 juli 2014

K.O.

Usch denna resa är verkligen jobbig. Just nu känner jag mig uppgiven och tankar om att lägga ner kommer upp till och från. Att faktiskt acceptera ett barnlöst liv! Trodde aldrig jag skulle göra det, men resan har varit för lång och hård. Har alltid tänkt att det är värt det, men i nu börjar jag faktiskt undra... 

När vet man att enough is enough? 

Men sen tänker jag att jag fortfarande inte gett det chansen ännu. Utan den dumma säcktuban. Det var så dumt av KS att sätta tillbaka ett embryo med så små chanser tycker jag. Det var ju inte såhär det skulle bli. Det blev platt fall och luften gick ur mig. Sen tänker jag på Bebiskarusellen som kämpat i 14 år och nu äntligen kommer få hålla om sina tvillingar. Ge aldrig upp! Piper en liten röst långt därinne i bröstet. Hoppet som krampaktigt och dåraktigt håller sig fast. Hon har fått gå några ronder nu. Hon är utmattad, ligger på golvet medans domarn räknar till tio. Kommer hon upp i sista sekunden?




4 kommentarer:

  1. Kära vän ge inte upp. Det finns ju både surrogat och surrogat med äggdonation innan du behöver ge upp. Är det verkligen så viktigt att få vara gravid? Kram barnjakten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det viktigaste är ett barn. Men tyvärr finns det inga garantier även om man går andra vägar och ett till misslyckande känns just nu väldigt tungt, på vilket sätt det än är. Kram

      Radera
  2. Jag lider med dig! Och känner så jäkla väl igen kampen man för med sig själv... Jag hoppas att ni får ett fjärde försök!! Vi fick det av samma anledning som ni nu önskar och det var då guldembryot kom, som gjorde prick allt värt det! Oavsett hur barnet kommer till er så kommer det vara värt kampen. Många kramar och styrka! Försök att leva på paus ett tag, lättare sagt än gjort jag vet, men hösten kommer fortare än du tror. /Vindla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för pepp :) behöver nog bara lite vila från ivf världen. Den är väldigt påfrestande. Mår så mycket bättre när jag inte är "i den". Men så blir det ju inga barn gjorda tyvärr... Kram

      Radera