onsdag 2 juli 2014

Ruvardag 0

Idag ringde de såklart från kliniken. "Fan också!" sa jag högt för mig själv och tog luren. 

"Va bara lugn nu, vi undrar om ni kan komma lite tidigare för doktorn har blivit sjuk." 

"Vaddå, finns det ett embryo som ser bra ut?" Sa jag förvånat. 

"Det har befruktats och vi kommer stoppa tillbaka det."

Jaha, vad betyder det? Ett dåligt embryo? Men varför skulle vi få det tillbaka? Tänkte jag.

Väl där så sa de att det var ett 3-celligt och mindre än 10% chans att det skulle bli något... Både läkaren och barnmorskan tittade medlidsamt på mig. Jätteroligt!! NOT

Jag började klaga och sa att om jag hade vetat att de skulle stoppa tillbaka ett dåligt embryo så hade jag bett om att få avbryta försöket och testa om jag kunde klämma ut fler ägg i höst ist. Så hon gick med på att ta upp mitt fall och kolla ifall jag kunde få ett nytt försök. 

Iallafall så ruvar jag nu... Och den här dramakomedin fortsätter i samma anda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar