söndag 8 november 2015

Ledsen

Även om man inte har några förväntningar, så kände jag ändå att nu finns det alla förutsättningar för att det ska funka. Ett donerat ägg, en hysto för att kolla att allt stod rätt till, bortopererade vätskefyllda äggledare. Vad mer kan ett embryo begära?? Vad är det som är fel? Jag vet att embryon inte fastnar varje gång fast allt ser bra ut, men det är frustrerande när man inte kan förstå varför. Direkt börjar min hjärna analysera vad som kan gått fel. Jag började blöda från tappen vid återföringen, vilket jag gjort rätt många gånger. Har både läst och hört min privata gyn säga att blödning vid ET står i korrelation till sämre resultat. Blod är nämligen giftigt för embryon, de dör direkt om de kommer i kontakt med blod. Är det någon annan än jag som brukar blöda vid ET? 

Nåväl, är rätt ledsen. Försöker mota bort tankarna med att fixa lite hemma, städa och pyssla. Kanske en sväng till Ikea ikväll :) igår tröstade vi oss med ett mysigt restaurangbesök och hemmagjord marängswiss framför tvn. Min man har också varit ledsen och det skär så i mitt hjärta att se honom så. Blir så frustrerad på min kropp som inte vill samarbeta. Vill inte vara orsaken till att han mår dåligt...

2 kommentarer:

  1. Jag funderar också varför. Varför har eller görs ingen forskning på det liksom?!
    Kan man inte ta något prov på kvinnans slemhinnor, vävnaden i livmodern?! Är det kanske miljön som vi lever i, luften vi andas, det vi äter..??!
    Varför fungerar det inte för vissa!!

    Stor Kram fr B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet att man kan göra ett sånt test i bl.a. Riga på kliniken som även erbjuder ÄD. Nästa steg för mig kanske! :)

      Radera