tisdag 10 november 2015

FMD (första mensdagen)

Blodet flööödar! Niagara style. Haft så ont så jag spenderat en del tid på jobbtoan med "krystvärkar" och en jobbig endotarm. Mina bästa värktabletter hade tagit slut. Orudis som jag fick av min gamla gynekolog och om jag räknat rätt skrev hon ut burken för FEM år sen. Den tog slut förra mensen. Där snackar vi dryg medicin. Som tur var skrev snäll ivf doktor på KS ut ny till mig idag. 

Igår när jag ringde in och meddelade mitt negativa resultat så frågade barnmorskan om jag ville testa med det sista embryot som finns i frysen i denna cykel. Jag tror jag ska göra det. Ser ingen anledning till att vänta, embryot kanske inte överlever och då har vi bara slösat mer tid. Efter det här sista försöket vet vi inte hur eller om vi ska fortsätta med den här barnjakten. Efter 10(!!!) ruvningar och lika många negativa resultat känns det som att det ALDRIG kommer bli annorlunda. Inte ett enda embryo har velat fastna i min livmoder... Jag tror inte att det är jättevanligt att det aldrig fungerar med varken ivf eller äggdonation men jag verkar vara en sån person där det bara inte funkar. 

Så vad händer då? Kanske blir det en ny vändning på denna resa. 

Nu slänger vi in det där sista stackars embryot så kan vi gå vidare med vårt liv. 

5 kommentarer:

  1. Usch så jobbigt att ha mensvärk mitt i allt, som om ett minus inte skulle "räcka" liksom. Jag har tyvärr inga peppande fraser som kan pigga upp - det finns kanske inget som kan peppa er just nu.... men jag tänker på er. Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej min vän! Så ledsen att inte detta försök heller gick vägen, vill bara skicka lite styrkekramar och pepp till dig! <3 Vår dotter kom ju till på 8:e ruvningen och vi hade ju inte ens tänkt göra det försöket... Vi hade ju tänkt ge upp ivf, men tänkte att vi kanske måste testa en gång till och då kom hon. Det enda som gjordes annorlunda var rispning av livmoderslemhinnan, har du testat det? Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägg som kan få dig att må lite bättre men jag hoppas verkligen att ni får ert plus snart! Kram /N

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Nej! Det skulle ju gå vägen nu. Kanske det sista embryot är guldembryot? Skickar styrka och ljus, även om det inte räcker långt!

    SvaraRadera
  5. Ge inte upp! Jag tror att ni kommer att lyckas tillslut. Kram

    SvaraRadera