torsdag 19 november 2015

12 mm

Dag 8 med progynon och redan en slemhinna på 12 mm. Hur är det möjligt att den växer såpass fort?! Barnmorskan började vrida sig och igen prata om att hon tyckte sig se nåt. Samma BM och på exakt samma ställe i livmodern som sist när försöket avbröts innan sommarn. Stopp och belägg! sa jag, jag är redan utredd med både hydrosonografi OCH hysteroskopi och inget hittades! Hon envisades och hämtade en doktor som även han fick titta på slemhinnan. Treskiktad och helt normal, men något tjockare på toppen. Efter mycket om och men och diskussioner mellan varandra (med en del termer som jag inte förstod och lite andra "fynd" som endocystor i äggstockarna) kom de fram till att detta tjockare område bara syntes i en speciell vinkel och att det troligtvis berodde på att min livmoder är en aning oregelbunden i formen vilket är helt normalt. Så återföring har nu planerats till nästa vecka. Hon tittade medlidsamt på mig och sa att vi får hoppas att det är lyckoembryot som ligger och väntar. 

Moahaha! Tillåt mig skratta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar