fredag 8 maj 2015

HPV i munnen?!

Var på det årliga tandläkarbesöket och frågade om en vit prick på tandköttet som jag haft ett par år. Har trott det varit en blåsa som aldrig försvunnit. Tandläkaren tittade på den och sa att hon trodde det var ett virus. Hon tittade igenom munnen och sa "Se här! Här finns en till." Och visade i spegeln O_O

Frågade om man kunde ta bort dom, men då skulle de blotta tandhalsen så man låter dem va om de inte växer och blir större. Så googlade såklart och ser att cancer i munnen är kopplat med HPV! 
Ridå. x_x

Vad ska jag göra? Jag måste ta reda på vad det är. Kommer inte kunna sova annars. Måste ta cellprov i munnen. Går man till öra näsa hals doktor? F*ck! Har aldrig haft en könssjukdom i hela mitt liv och nu kanske jag har det i munnen?!

Det positiva är att jag inte hade några hål! Vilket min plånbok gillar :D 

(När man inte kan vara glad för de stora sakerna får man vara glad för de små)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar