onsdag 3 december 2014

Livet suger! Nej det är underbart!

Så blev det dags för undersökningen imorse. Gynekologen tittade i datorn och sa att de inte kunde ge bedövning där och att det var en konstig remiss. Ah men det var väl väntat. Varför ska saker gå lätt när det kan vara krångligt? Såg framför mig hur jag fick en ny remiss och ytterligare väntetid. Men gynekologen gjorde ett försök iaf och efter mycket om och men så genomfördes hydrosonografin. Det fanns inget därinne. Allt såg alltså bra ut. Är inte så van att få höra de orden så det kändes som en oerhörd lättnad. Inga fler operationer!  Han hittade två misstänkta endometrioscystor i min högra äggstock, den andra såg bra ut. Yeay! Nu kör vi! Eller nej det gör vi inte alls för vi måste vänta till i mitten av MARS! Hade ju funderingar på att betala en ny hemortsgyn men fick ett jäkla bakslag förra veckan. Tyvärr läggs min avdelning på jobbet ner och det innebär att jag blir av med mitt älskade jobb :'( Har stormtrivts där i nästan fem år så det känns som en knytnäve i magen. Jag började avancera och fick mycket cred för det jag gjorde och har haft så otroligt roligt! Ett drömjobb helt enkelt! Så efter nyår är jag arbetslös... 

Negativa besked duggar lite väl tätt för tillfället och jag ska inte sticka under stolen att livet är en aning tungrott just nu. Så fick man ett gravidbesked samma dag och då kände jag bara... Skjut mig någon! Men i slutet av dagen är jag härdad. Man blir det när man lever i konstant smärta. Så jag har lärt mig att le mellan tårarna och uppskattar varje dag jag får med min älskade vän som kämpar för att få leva! Glädje och smärta i ett enda stort virrvarr och där står jag nu. 

Livet: Ett så fantastiskt, underbart, äckligt, vidrigt, horribelt tillstånd. 

2 kommentarer:

  1. Skönt att ni fick goda nyheter, det behöver man ibland! Men visst är livet som barnlös tuff! Jag tänker på dig! Förresten: jag är JaMa ifrån Familjeliv om du minns mig där? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är riktigt tufft! Jaa men det visste jag ju :) kram!

      Radera