torsdag 25 december 2014

Turbulens, storm och kraftiga vindar

Det här året måste ha slagit något slags rekord med tanke på allt som har hänt. Vi kan ta det i kronologisk ordning för enkelhetens skull. 

1. Vi slår slag i saken efter att ha gått med i två adoptionsförmedlingar och gifter oss! Lycka!
2. En helt fantastisk resa till paradiset i en månad mitt i den mörkaste årstiden och vi kommer tillbaka fulla av energi och hopp om att 2014 är VÅRT år. Året då vi kommer bli föräldrar!
3. Nedskärningar gör att mannen förlorar sitt jobb efter 5 år :(
4. En lyckad operation genomförs och min vätskefyllda äggledare tas bort. Jag är nu officiellt steriliserad och redo för IVF. 
5. Ett IVF försök hinns med precis innan sommarstängningen men bara EN äggblåsa. Ett litet ägg plockas ut och befruktas och vi får tillbaka ett riktigt dåligt embryo som inte blir någonting...
6. Efter sommaren gör vi ett nytt försök i Falun som ser ut att gå lite bättre, men inte heller då blir det något topp-embryo tillbaka utan ett som inte ville stanna hos oss utan mensen kommer precis som vanligt. 
7. Min älskade vän får en dödsdom. En kronisk sjukdom. Gråter dag och natt och glömmer bort allt annat. 
8. En undersökning av livmodern genomförs på Sofiahemmet med misstanke om polyper men allt ser bra ut. 
9. Även jag förlorar mitt jobb så vi riskerar att båda stå utan vidare inkomst :(
10. Julen är här! Äntligen ska vi få mysa och äta god mat. Men som tidig julklapp får vi båda varsin vinterkräksjuka av jultomten. Tack tomten!!!! 
11. Jag får ett samtal från en gammal chef som erbjuder mig jobb under våren! :-D

Nu är jag helt matt efter detta turbulenta år. Nästa år hoppas jag blir ett stabilt år, sa jag till mannen och han kunde inte annat än hålla med. Och allt som snurrar runt i mitt huvud idag är ett citat jag en gång läste men inte lade så stor vikt vid. 

"Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain."



2 kommentarer:

  1. Vilket oerhört turbulent år! Jag hoppas att ert 2015 blir stabilare.

    Det är ni verkligen värda. Va ledsen jag blir att höra om din vän. Det måste vara fruktansvärt. Jag kan inte ens tänka mig hur jobbigt det känns....

    Fint citat du hittat :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) ibland när det är som mörkast måste man tvinga sig själv att se ljuset. Kram

      Radera