fredag 26 juni 2015

Polypjakt, hysteroskopi och ägg på is

Igår var vi till kliniken och fick ännu en gång fylla livmodern med koksalt på polypjakt men tydligen såg allt bra ut. Men pga mina olaga blödningar bestämdes det att jag skulle göra en hysteroskopi iallafall. Ta lite prover och titta på slemhinnan innan någon återföring av embryo. För visst fick vi till frysen. Av de nio äggen blev fyra befruktade och två ligger på is as we speak. Tydligen en tvådagars och en blactocyst. Så det är väl bara att hålla tummarna att någon överlever tiningen. Jag undrar om det andra paret blev gravida? :)

Nu har jag en jobbvecka kvar innan en välbehövlig och efterlängtad semester. Och sen efteråt händer faktiskt en stor och väldigt rolig sak. Vi kommer få hem en ny liten familjemedlem. Ja inte ett människobarn men en lurvig dito :) kanske kan lyckan åter finna sin väg hem till oss med hjälp av en liten valp... Det känns så för när vi hälsade på uppfödaren blev vi båda blixtförälskade och jag tror det var besvarat.

4 kommentarer:

  1. God morgon!
    Hittade in hit nu på morgonen, och har läst om din resa. Jag måste fråga vad innebär ÄD? Och jag ser att du/ni har valt Sophiahemmet, gjorde ni några ivf försök där? Jag och min fästman valde att gå direkt till Sophiahemmet för utredning, och vi var jätte nöjda. Nu är vi klara med fertilitetsutredningen och väntar på att bli kallade till vårt första ivf försök. Men kommer ju inte att bli på Sophiahemmet, nu när vi får det bekostat av landstinget. Men skulle vara intressant att höra om ni var nöjda hos dem?

    Men under sommaren fortsätter vi bebistillverknings-försöken. Vi kan med MYCKET tur bli gravida på egenhand. Så vi försöker att hålla hoppet uppe och kämpar på.

    Önskar dig en trevlig sommar! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÄD innebär äggdonation. Vi har funderat på Sophiahemmet men det blev aldrig det. Vi har gjort ivf i Falun och på KS. Lycka till!

      Radera
  2. Yes! Två till frysen är ju en bra chans, även om det blir en nagelbitare när de ska tinas.

    Men så himla kul med valp! Blir det en stor eller liten? Det är fantastiskt vad en hund kan göra för humöret, och hur smittande deras livsglädje är när de röjer i skogen (eller tvättkorgen...) :)

    Jag väntar vidare på min tur i ÄD-kön och hoppas fåfängt på mirakel varje månad, men våra små bortskämda hundar gör väntan lite lättare. En dag ska de få träffa vårt barn, och barnet ska få ha hund som en självklar del av livet från dag ett. När jag tänker på det blir jag lite gladare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir en liten :) bor i lägenhet så det blir trångt annars. Ja djuren har blivit mitt substitut just nu för barn :) kram!

      Radera