fredag 10 juli 2015

Riskerna med hysteroskopi och sommarlov

Eller om man nu kan kalla det sommar. Imorse tog jag på mig stickad polotröja och min höstjacka. Rätt kyligt om man säger så. Har inte hört något från sjukhuset ännu om tid för hysto. Dock fick jag papper för hälsokontroll dagen efter besöket för 2-3 veckor sedan så håller tummarna för en kallelse snart. Har läst litegrann om riskerna vid hysto (eftersom jag verkar ha benägenhet att råka ut för dessa). Det finns risk för sammanväxningar i livmodern och då är man så infertil man kan bli i princip. Inga ägg, inga äggledare och en sammanväxt livmoder. Tillåt mig skratta! Men det är väl lika bra att slå den sista spiken i kistan för denna eländiga kropp, eller? 

Det positiva är att jag typ har semester, jag är inte ledig men jobbar inte utan går en utbildning. 

Ha en fin sommar så hörs vi i höst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar