måndag 1 juni 2015

Avbruten behandling och en förlorad bästa vän

Idag var jag på kliniken för att kolla att livmoderslemhinnan hade växt som den skulle av progynonen och den var supertjock på 16mm redan. Återföring var planerad till nästa vecka men den kommer inte bli av nu. Tyvärr såg barnmorskan och läkaren något konstigt i min slemhinna. Ett vitt område på ca 1 cm som inte ska vara där. Så nu måste jag äta provera för att få en blödning, ringa kliniken och komma tillbaka för ännu en hydrosonografi som jag gjorde på Sofiahemmet i november. Och det sa jag att jag hade gjort och att inget hade hittats vid den undersökningen så troligtvis kommer det bli en hysteroskopi efter det. Mannen kommer få åka och lämna spermier iaf, för om donatorn får ut många ägg kan man frysa dem tills vi rett ut vad som pågår i min slemhinna... På ett sätt var det skönt att de hittade det här nu. För tänk om jag gjorde det här försöket utan att veta om detta. Då hade det med stor sannolikhet inte gått vägen. Det enda jag blir lite orolig över är VAD det är. Och går det att behandla? The big C word flyter omkring i tankarna såklart. Har känt på mig att det är något konstigt med min slemhinna ett tag pga blödningarna jag haft osv. Nu kanske jag är påväg att få svaret. 

Ett besked jag bävat för och något jag knappt orkar ta in idag. Just idag. Dagen efter att min älskade vovve fick somna in. Mitt hjärta blöder... Han var så sjuk så min logiska hjärna vet att det var rätt beslut, men det gör så förbannat ont. Om ni kommer ihåg så har jag skrivit om min sjuka "vän". Min vovve var den vännen och igår somnade han in i evigheten i ett regn av mina tårar. 

Matte älskar dig! Vi ses i Nangijala <3

6 kommentarer:

  1. Tråkigt att ert försök blir uppskjutet, detsamma får vi göra då CA stänger för semester. Men att du förlorade din käre vovve skär i mig, jag har 2 st vovvar och bävar för den dagen. 2003 avlivade jag min första hund och det var grymt jobbigt. Sänder enorma kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det jobbigaste jag varit med om! Kram

      Radera
  2. Fasen vad jobbigt men som du säger så är det ju bra om de reder ut vad problemet är och att ni gör ett nytt försök när det är åtgärdat istället. Hoppas så klart att det är något som går att fixa enkelt och snabbt.

    Fasen vad jobbigt med hunden. Stor bamsekram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att det är ofarligt men är beredd på det värsta! Kram

      Radera
  3. Så sorgligt med hunden. :(

    Hoppas det inte är någon fara. Vet hur orolig man blir. Usch! Precis som att man inte har nog att oroa sig för.

    En stor styrkekram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håll tummar för mig och min slemhinna! :)

      Radera