lördag 6 juni 2015

En vecka av saknad, befodran och väntan på ägg

Nu har det gått en vecka sedan mitt lilla hjärta somnade in. En vecka som kantats av mycket tårar, sorg och saknad. Dagarna har varit ok, då jobbet fått mig att tänka på annat. Men helt plötsligt är det något som påminner mig om honom och tårarna väller upp okontrollerat. Jag kan inte få barn så varför, varför kunde jag inte få behålla min lilla älskling? Även mannen är helt knäckt och jag tror aldrig jag sett honom gråta så hjärtskärande förut. Vår lilla hund var väldigt speciell (jag vet att alla säkert tycker så om sina djur), han hade en personlighet som var större än livet och att komma hem nu känns otroligt tomt. Min man har haft flera hundar och släktingar som gått bort, men t o m han säger att detta är det värsta han gått igenom. 

Sen har vi det här med min slemhinna i livmodern. Vill bara reda ut vad det kan vara. Tänk om det är därför alla våra försök har misslyckats? Att det inte alls var den vätskefyllda äggledaren? Herregud hur mycket problem kan man ha där nere eg? Ibland börjar jag fundera på om jag har någon slags förbannelse som vilar över mig. För det dyker upp nya problem hela tiden vartefter jag löser de gamla. Som att någon "jobbar" mot att vi ska få våra drömmars barn. Eller så börjar jag bara bli knäpp i huvudet på riktigt. 

Jo, och så ringde de från KS och sa att mannen ska lämna sina frön nästa vecka. Rätt spännande och se om det blir några ägg till oss :) men om jag skulle satsa pengar tror jag inte jag hade satsat på det med tanke på våra odds hehe...

En bra sak. Jag har blivit befodrad på jobbet och kommer ta över en av gravidmagarnas tjänst när hon går på mammaledighet! Haha! Mina planer går i lås på jobbfronten iaf *skrattar elakt och vrider mina händer* 

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Att lyckas prestera på jobbet mitt i det här så bra att du får en befodran, då är man en kämpe! Bra där!

    Vår hund fick cancer ifjol och det höll på att ta knäcken på min man. Hunden blev frisk efter operation och jag kan inte föreställa mig hur hårt det hade varit att mista sin hund mitt i barnlängtansmörkret. Vissa hundar är bara extra speciella, och ibland har man ett speciellt band till sin hund. Det är så fint att ni haft en sådan hund, men så obeskrivligt brutalt att mista honom just nu.

    Hoppas det snabbt visar sig vad som är fel på slemhinnan och att det går att fixa. Vilken hinderbana du springer, hela tiden något nytt som dyker upp. Småbarnsåren kommer bli lätt som en plätt för dig i jämförelse ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet är äckligt brutalt just nu. Det är för mycket så jag orkar knappt vara ledsen längre, kanske jag håller på att bli en sån där galning som bara skrattar men inte av glädje... Ja, det var verkligen ett speciellt band vi hade till vår lilla älskling. Han kommer föralltid finnas i våra hjärtan. Haha! Ja småbarnsåren kommer jag klara av med förbundna ögon och bakbundna händer. Inga problem :) kram

      Radera
    2. Tänker på dig och hoppas att det kommer goda nyheter snart, för omväxlings skull :) Kram

      Radera