tisdag 24 februari 2015

Skicka iväg sin mens?

Alla mina underlivsproblem har fått mig att fundera på att skicka iväg mitt mensblod för analys i Grekland. De har tydligen experter därborta som kollar bakterier, svamp och dylikt för ett par tusen kronor. Så idag stod jag på Apoteket och höll i en menskopp. Perfekt sätt att samla in blodet på! Någon som använder menskopp? Är det lätt och är det helt tätt? Jag blöder rätt mycket så känner mig skeptisk. 

Äggstocksmolandet håller i sig och inatt blev jag tvungen att ta en alvedon för att få sova. Pillerknaprandet har även fortsatt under dagen. 

Trivs så himla bra på jobbet just nu också. Alla är så snälla och trevliga och idag fick jag en present från min gamla chef som var värd 2000 kr(!) Skickade ett sms och frågade om det blivit nåt fel men tydligen var det en present. Otroligt generöst måste jag säga. Jobbet håller mig på fötterna dessa tider. Är tacksam för att jag kan och ffa orkar gå till jobbet, för vet att många inte gör det. Dessutom måste jag dra in pengar så eg har jag inget val för som konsult får man ingen sjukpenning.

Men iaf mensblod ----> Grekland. Någon som testat?

6 kommentarer:

  1. Det där med Grekland kan jag inte säga något om, men jag använder menskopp och kan rekommendera det. För mig funkar det toppen, men blöder man mycket kanske man får tömma oftare fast det kanske du är van vid isf. Håller tätt, men just när det kommer mycket (första dagen, för mig) får jag tömma oftare då det kan läcka om det blir fullt. (Fast då brukar jag känna det...) När jag säger ofta menar jag var tredje-femte timma. I slutet kan jag tömma två gånger om dan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra. Tror jag ska slå till och köpa en! :)

      Radera
  2. Jag är också lite nyfiken på en menskopp. Fast jag blöder också mängder. Vågar inte gå ut med enbart binda. Men det kanske skulle vara värt ett försök. Berätta gärna när du har testat.

    Det finns en tråd på FL med folk som fått hjälp av läkaren i Aten. Kika in på den. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Libra! Det är i den tråden jag fått idén :) absolut, gör ett inlägg när jag testat koppen kram

      Radera
  3. Jag använder menskopp. Var också tveksam till en början eftersom jag också har riklig mens. Upptäckte att den rymmer mer än vad en kan tro och hur som helst så ska den tömmas och sköljas med ljummet vatten vid varje toabesök. Kanske får du tömma lite oftare bara?

    Innan jag lärde mig tekniken hade jag trosskydd. Det är lätt att den läcker i början innan en fått in snitsen �� hygieniskt, miljövänligt och billigt alternativ till bindor och tamponger, testa tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Tack för tips och input. Tror jag ska våga på mig att testa. Får så torra slemhinnor av tampongerna. Kram

    SvaraRadera