torsdag 19 februari 2015

Det är mycket nu!

Idag ringde Gyn upp mig och vi bestämde att jag ska börja med Primolut-nor den 3:e mars och äta i 10 dgr för att slippa mina mellanblödningar, få en bra mens som blöder ut all gammal slemhinna, och bygga upp en helt ny fin inför sista ivf:n som blir nästa månad! Halleluja! Trodde aldrig den här tiden skulle komma. 5 låååånga månader har snart gått och jag har nästan blivit knäpp på kuppen. Och på det fick vi en kallelse till återbesök inför ÄD! Vi får räkna vår kötid ifrån den sista återföringen vilket var i juni förra året. Vet inte exakt hur långa köerna är för ÄD men uppfattade det som runt ett år när jag pratade med kuratorn i telefon. Så om vi har riktig tur får vi göra vårt försök precis innan eller efter semestern i sommar. Kan inte fatta det ännu, men det kan vara vår chans till ett barn. På riktigt. Inte med mina låtsasägg som vi tragglat med i alla år. Inte ETT enda har fastnat vilket är ett f*cking skämt! Först kunde de inte fastna pga säcktuban. Sen när den var borta blev äggen för dåliga. Ett moment 22 på ett annat. Det är som att det inte är meningen att vi skulle få ett barn. Som att naturen jobbar emot allt vad det kan? Men nu ligger vi steget före, en ung tjejs ägg in i min kropp. BOM! (=baby)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar