torsdag 26 februari 2015

Men för i helv***

Nu har det börjat komma rosa från fiffin när jag gör nr 2!? Har ju inte ens hunnit börja med mina Primolut-nor för de ska man börja med på dag 16 i cykeln. Kan det verkligen vara hormonrubbning om jag blöder innan ägglossning? Förstår ingenting och när jag googlar på detta symtom kommer det upp folk som fått missfall som börjar på detta sätt och såklart livmoderhalscancer. 

Med två fingrar kan man ju räkna ut att jag är ju iaf inte gravid så då återstår ju bara ett alternativ av dessa diagnoser :(

Och hela dagen igår försökte jag få en tid hos min Gyn och min ivf Gyn är ju som sagt på semester. Men det finns inga tider! Jag ska ju börja spruta vid nästa mens, men hur ska jag veta om det ens går när man redan börjat blöda? 

Nu ringde jag prick kl 8 och berättade allting om ivf och blödningen, då sa hon att jag fick ringa på måndag och att jag då kunde fråga om en akuttid. 

Jag har väntat 5 månader på att få sätta igång ORKAR inte vänta mer nu!

Blev också inspirerad av Libra att skriva något som är positivt varje gång så man inte bara fokuserar på det negativa :)

Så dagens positiva är: 

Det är fredag! Då brukar det vara skön stämning på jobbet. Och imorgon är det planerat en middag med vänner som inte heller har barn (än). Sen har jag börjat kolla på en serie som heter "Jordskott" på SVT och den är faktiskt rätt spännande! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar