måndag 12 maj 2014

Planering inför kommande IVF

Så, nu när äggledarna är borta och inte kan störa mitt nästa försök, tänker jag göra allting rätt den här gången. Genom samlad erfarenhet av försöken innan så kommer det se ut såhär:

1. Äta CO Q10 för att förbättra kvalitén på äggen
2. Träna lagom mycket
3. Folsyra
4. Akupunktur
5. Ekologisk mat
6. Babyaspirin under stimulering
7. Gonal-f 300 ie + Menopur 150 ie
8. En kur antibiotika innan plocket för båda
9. Be till högre makter

Dessvärre, måste jag säga att det finns studier som tyder på att det är svårare att få ut ägg efter en salpingektomi (borttagning av äggledarna). Men jag hoppas att jag får ut ett par stycken iallafall. Annars får vi fortsätta på vår resa med äggdonation. Har en mycket spännande höst framför oss :)

2 kommentarer:

  1. Vilken spännande lista! Vad är det för att förbättra äggen? Det vill jag också ta!
    Ja, Astrid kom på första färsk försöker. Hopppas det är så "enkelt" att frysta helt enkelt inte passar mig. Men jag är jätterädd! Skam den som ger sig! Syskon ska hon ha! Tack för ditt stöd! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coq10 är ett kosttillskott som finns på hälsokost och sägs vara bra för äggkvalitén :) testa inför nästa ivf vetja!

      Radera