tisdag 20 maj 2014

"Lyckan kommer fortare än du tror"

Hade en dröm för några nätter sedan. Att jag är tillbaka i min barndomsstad, går i sagolika, enorma, underjordiska alléer. Drömmen var så stark så jag googlade alléers mening i drömmar. "Lyckan kommer fortare än du tror". Slänger mig runt halsen kring varje positivt tecken jag ser för jag behöver dem! För jag orkar inte leva såhär länge till... Jag isolerar mig från  gravida/bebiskånkande vänner. Och det är typ alla förutom...två? Varav den ena jobbar utomlands. M a o mitt sociala liv är just nu i botten. Men vad ska jag göra? Det funkar liksom inte att umgås med gravida för det enda de vill prata om är bebisar, gravidkrämpor, barnvagnar, barnkläder och jag FÖRSTÅR det. Det är som att alla pratar om att springa marathon medans jag sitter i rullstol. Vill använda benen men tyvärr bär de inte mig. Men i höst, så ska jag till KS och de ska hjälpa mig att gå!


2 kommentarer:

  1. Om du bor i Stockholm så ordnar barnlängtan en föreläsningsdag på lördag. Där kan du träffa andra likasinnade. Kram Ingrid (barnjakten)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Men att lära känna nya människor är väldigt påfrestande i nuläget också... Hänger kvar i mitt limbo, i tryggheten.

      Radera