fredag 9 maj 2014

Att samla styrka

Jag kan säga med handen på hjärtat att barnlöshetens tid har varit ett styrkeprov utan dess like. Med risk för att låta som religiöst dravel, men de säger att vid svåra tider vänder sig människan till Gud. Jag har i mitt liv, till och från, varit rätt religiös. Inte på ett kristet sätt, men det andliga har ändå fascinerat mig på många plan. Och just då i tider jag haft det jobbigt och av förklarliga skäl vänt mig inåt för att rannsaka mig själv. På Fria kanalen ekade Prem Rawats ord ur högtalarna här om kvällen. Jag har alltid tyckt om att lyssna på honom och har kommit fram till att mannen har en poäng. Allt handlat om att känna tacksamhet, på det sättet finner man lyckan. För att nå dit har jag kommit fram till fem saker som jag ska följa: 

1. Varje andetag är ett under. 

2. Leta inte utåt, se inåt. 

3. Glöm aldrig dina talanger. 

4. Din räddare du har väntat på, är du själv. 

5. I varje droppe finns en ocean. 

Tacksamhet, otroligt svårt att känna när man bara tycker att livet är orättvist. Men jag ska göra mitt bästa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar