onsdag 11 december 2013

Blodet

Ja det stämmer, nej jag skojar inte. Idag gick jag upp som vanligt och satte mig på toaletten, gör min grej och automatiskt (så ivf skadad som man är) tittar jag lite nonchalant på pappret efter jag torkat mig och hoppar till. BLOD! Men va i helv*** inte redan!? Detta måste varit den kortaste ruvningen någonsin. Är bara på ruvardag 6 och redan över! Brukar ju ha en cykel på 30 dagar och är nu på dag 23 men helt plötsligt bestämde min kropp att det skulle vi minsann ändra på nu. Dock verkar jag vara befriad från mensvärk vilket jag inte är så van vid eftersom jag har endometrios.

På ett sätt är jag glad (hur konstigt låter det?) för jag slipper en veckas psykisk terror plus att nu kan vi dessutom göra den där resan i februari som vi längtat efter. Men det är ju klart, en bebis hade ju inte varit fy skam...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar