torsdag 5 december 2013

1,5

Idag fick vi två embryon tillbaka eller rättare sagt en och en halv. Den ena hade tappat 2 celler men vi fick tillbaka den ändå. Embryologen kände igen oss och vi är mao nu officiellt stammisar på ivf kliniken. "Nu vill vi inte se er här igen!" Var det sista vi hörde innan vi gick ut från rummet. Det hoppas jag så innerligt också, men det är inget jag förväntar mig.

Nu är alla frysta embryon slut och jag måste säga att vi hade väldigt bra överlevnadsstatus på dem. Alla 4 överlevde men en tappade 2 celler. Ingen graviditet dock så de överlevde att frysas och tinas, men att överleva i min livmoder, det var svårare. 

En sak jag reagerade över var att det var blod på katetern när hon drog ut den. Blev så distraherad av det så jag missade att titta på skärmen när embryona var på plats. Men de ligger väl där inne hoppas jag. Barnmorska sa att man kan ha känslig livmoderhals och att den kan blöda lite. Jag har aldrig gjort det förut dock. Detta är försök nr 6. Helt galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar