måndag 28 oktober 2013

Barnlösheten vs mig 1-0

Ringde till Karolinska idag och sa att jag ville köra på ett frysförsök i nästa cykel. Borde få mens inom en vecka, så de bad mig ringa tillbaka när den kommit. Naturlig cykel pga att jag mådde så himla dåligt i den stimulerade. Magen blåstes upp som en ballong, illamående, ont i äggstockarna, ofantligt ont i brösten och bara allmänt krass. Orkar inte må så igen, speciellt inte utan något resultat. Denna gången vill jag ha båda frysisarna tillbaka. De har lovat att diskutera det, så vi får se.

Ber till högre makter: Låt mig ha ägglossning men inte en torsdag eller fredag tack.

Hur mås det då? Jo, det flyter på. Det senaste misslyckandet var riktigt tungt psykiskt. Tidigare har jag varit ledsen och gråtit, men jag har borstat av mig det efter några dagar och lyckats blicka framåt. Den här gången blev jag riktigt deprimerad. Ifrågasatte i princip mitt liv och dess innebörd. Inte sagt att det inte tynger ännu. Jag släpar på tung last. Men efter en tids släpande blir man väl starkare, antar jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar