onsdag 25 juni 2014

Snigelspår

Japp! Ni som gjort IVF vet nog vad jag menar när jag säger snigelspår 🐌 aka ägglossningsflytningar. Måste ha trosskydd för att det inte ska läcka igenom. Är nervös för VUL:et imorgon, tänk om det inte finns några blåsor? Jag har känningar i äggstockarna men efter i måndags så vet jag att det kan kännas mer än vad som finns. Jag hoppas på tre blåsor men blir glad för två. Två har jag haft tidigare och har fått tillbaka ett fint embryo ändå! 

Vill SÅ gärna få chansen att ruva utan den dumma tuban ivägen. Att ha samma chanser som alla andra som ruvar gör mig helt vimmelkantig. Men då måste jag klämma ut några ägg... Och hade jag det svårt innan så blev det inte lättare efter operationen. Men jag blev tvungen att göra den. För vad skulle jag göra med ägg om jag ändå inte kunde få dem att fästa? Det var ett moment 22. En term som verkar återkommande i mitt liv på olika sätt. 

1 kommentar:

  1. Massa pepp nu, håller tummarna för att allt ska gå bra!

    SvaraRadera